sobota, 21 lipca 2012

Ciasto drożdżowe z jabłkami i cynamonem.

Wierzcie lub nie, ale chyba jedyne ciasta jakie mi wychodzą, to drożdżowe. Moim przebojem w tym zakresie jest bezdyskusyjnie ciasto według przepisu z bloga, którego znają chyba wszyscy, czyli  whiteplate :)

Wyrabiamy ciasto:


Dodajemy owoce (moim zdaniem dowolne, ja lubię wersję z jabłkami i cynamonem ;)), wsadzamy do piekanika...


I ciasto gotowe :)





Dla tych, którym moje instrukcje jednak nie wystarczyły, podaję za autorką pełny przepis ;-) :

Ciasto drożdżowe z gruszką i kruszonką

40 g świeżych drożdży
250 ml letniego mleka
120 g cukru
1 cukier waniliowy
100 g masła, roztopionego
1 jajko
szczypta soli
500 g mąki pszennej

2 gruszki średniej wielkości, obrane i pokrojone w plasterki

Kruszonka:

100 g mąki
50 g cukru
50 g zimnego masła
szczypta soli (na czubek noża)

Ciasto:
Drożdże wymieszać z łyżeczką cukru i 100 ml mleka. Odstawić na 15 minut.
Reszt mleka wymieszać z masłem.
Resztę cukru, mąkę, sól, cukier waniliowy wymieszać w misce. Wlać powoli mleko z masłem i drożdże, dodać jajko. Mikserem lub łyżką wyrobić ciasto (będzie klejące).
Przykryć miskę ściereczką i odstawić do wyrastania na 1-2 h. Ciasto powinno podwoić objętość.
Wyrośnięte ciasto przełożyć do formy (tortownicy o średnicy 26 cm lub kwadratowej blaszki o średnicy 26 cm).
Wierzch delikatnie posmarować oliwą/olejem/topionym masłem. Przykryć folią spożywczą i odstawić do wyrastania na ok. godzinę - ciasto powinno wypełnić formę.
Na wierzchu ułożyć gruszki, posypać kruszonką*.

Piekarnik nagrzać do 200 st C.
Wstawić ciasto. Piec ok. 30-40 minut - należy drewnianym patyczkiem sprawdzić, czy ciasto nie jest surowe w środku.
Ostudzić w formie.
Smacznego!

*Kruszonka:

Składniki kruszonki rozetrzeć w miseczce drewnianą łyżką. Posypać ciasto.

Lubicie piec? Jakie są Wasze popisowe wypieki? :-)


27 komentarzy:

  1. Uwielbiam ciasta drozdzowe !! To wyglada tak smakowicie.... Mniam!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak się złożyło, że właśnie objadam się takim ciachem tylko, że z wiśniami. :D Pychaaaaa! Nie omieszkam wspomnieć, że Twoje wygląda równie smakowicie. :DD

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam ja jest duużo kruszonki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja szykuję post na poniedziałek, będzie SERNIK. Zawsze się udaje!!! A drożdżowe wychodzi mi byle jakie więc na pewno wypróbuję Twój przepis :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za sernikami nie przepadam, ale raz na rok moja mama robi sernik na zimno i taki lubię bardzo :)

      Usuń
  5. Omamoooo jakie pyszne! Uwielbiam cynamon <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja połączenie jabłko + cynamon uwielbiam :)

      Usuń
  6. na pewno skorzystam z przepisu, drożdżowe to moje ulubione ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moje też, a najbardziej lubię zapach drożdży w domu:)

      Usuń
  7. o jak wyrosło, ja się nawet nie podejmuję drożdżowego, nie moja liga pieczeniowa;)

    OdpowiedzUsuń
  8. zrobic dobre ciasto drozdzowe to wielka sztuka -czesto wlasnie drozdzowe jest tym ktore sie nie udaje:))) wiec gratuluje bo Twoje jest przepiekne:)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ja się śmieję że drożdżowe mi wychodzi a reszta zawsze zakalec :D

      Usuń
  9. Ja nie piekę :P Ale z chęcią wpadnę na ciasto do Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. kurna, wygląda tak apetycznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie wygląda, szkoda, że jestem całkowitym antytalenciem jeśli chodzi o pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmmniam, to taka inna wersja szarlotki. :) Muszę wypróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hurrah, that's what I was exploring for, what a stuff! existing here at this weblog, thanks admin of this website.

    my weblog ... krankenkasse wechsel privat gesetzlich
    my web site - welche privaten krankenversicherungen gibt es

    OdpowiedzUsuń
  14. Appreciate this post. Let me try it out.

    Feel free to visit my blog post - click the up coming Website page

    OdpowiedzUsuń
  15. Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It truly useful & it
    helped me out much. I hope to give something back and aid others like you helped me.


    Also visit my page: Learn more

    OdpowiedzUsuń
  16. Asking questions are in fact good thing if you are not understanding something totally, however this post presents
    fastidious understanding even.

    my web page ... Suggested Resource site

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze!! :)

Proszę, nie reklamuj tutaj swojego bloga. Jeśli dołączysz do grona moich obserwatorów, na pewno Cię odwiedzę :-)

Jeśli na dodatek prowadzisz fajnego bloga, masz na nim ostre zdjęcia na których coś widać i nie masz włączonej szatańskiej weryfikacji obrazkowej do komentarzy to bardzo prawdopodobne że także Cię zaobserwuję! :-)

Jeśli pod postem napiszesz mi komentarz o jakiejkolwiek treści a na koniec dodasz "obserwujemy???" to masz jakieś 110% pewności że Cię nie zaobserwuję ani nawet nie zobaczę czy Twój blog mi się podoba. Go tru wit dat :PP